گاهی لازم است در کلیت و ساختار داده‌های یک فایل، تغییراتی ایجاد شود. ممکن است بخواهیم روی داده‌های یک فایل انواع ویرایش، نظیر برش، کپی، حذف، انتخاب بخشی از فایل، جستجو، جایگذاری، ایجاد یک متغیر یا مورد جدید و یا حذف متغیر و مورد را اعمال کنیم. این تغییرات اغلب از طریق منوی Edit قابل انجام است. زیر منوهای این منو عبارتند از:


Undo (برگشت به حالت قبلی)

با انتخاب این زیر منو (در حالتی که فعال باشد) کاربر قادر خواهد بود یک یا چند مرحله به عقب باز گردد. به عبارت دیگر این زیر منو آخرین تغییرات اعمال شده بر روی داده‌ها را خنثی می‌نماید. یعنی هنگامی که کاربر فرمانی را بر روی داده‌ها اعمال کرده که باعث تغییر داده‌ها شده است، می‌تواند با انتخاب این زیر منو داده‌ها را به حالت قبل از اعمال تغییر برگرداند.

مثلا اگر یک یا چند داده را اشتباها حذف نماییم می‌توانیم با انتخاب این زیر منو، دوباره داده‌ها را بازگردانیم.


Redo (برعکس Undo)

تغییرات انجام گرفته توسط Undo را به حالت قبل برمی‌گرداند. به این معنی که نتیجه فرمانی را که توسط Undo خنثی شده بود، دوباره اجرا می‌نماید. درواقع با انتخاب این زیر منو(در حالتی که فعال باشد)، کاربر قادر خواهد بود یک یا چند مرحله به جلو( در صورتی که بوسیله Undo به مرحله قبلی برگشته باشد) باز گردد.


Cut (انتقال به حافظه موقت)

با استفاده از این دستور می‌توان داده‌ها را از قسمتی به قسمت دیگر منتقل نمود.


Copy (کپی به حافظه موقت)

دستور Copy همانند دستور Cut عمل می‌کند با این تفاوت که مقادیر انتخاب شده از محل اولیه حذف نمی‌شوند و تنها یک کپی از آن‌ها در حافظه موقت نگهداری می‌شود. دستور Copy Table برای کپی کردن تمام یا بخشی از جدول داده‌ها بکار می‌رود.


Paste (درج اطلاعات کپی گرفته شده در محل مورد نظر)

در صورتی که، کاربر قبلا از فرمان‌های Cut و Copy استفاده کرده باشد، این زیرمنو فعال خواهد بود و به کاربر اجازه می‌دهد که قسمتی که Cut یا Copy شده است را در مکان دلخواه الحاق نماید.

اگر دستور Cut را انتخاب کرده باشید داده‌ها به محلی که دستور Paste را اجرا می‌نمایید، منتقل شده و در محل اول از بین می‌روند و در اصطلاح با این اقدام تغییر مکان می‌دهند. اما با انتخاب Copy و Paste داده‌ها علاوه بر حضور در مکان اول در مکان دیگری که انتخاب کرده‌اید نیز قرار می‌گیرند.


Paste Variable (درج متغیر)

از این فرمان می‌توان در محیط Variable View جهت کپی نمودن متغیرها استفاده نمود. برای این منظور روی شماره سطر متغیر مورد نظر کلیک راست نموده و گزینه Copy را انتخاب نمائید. سپس در اولین سطر خالی کلیک کرده و گزینه Paste Variable را از منوی Edit انتخاب نمائید. بدین ترتیب متغیری جدید با ویژگی‌های متغیر انتخاب شده، ایجاد خواهد شد.


Clear (پاک کردن داده، متغیر یا سطر مورد نظر)

برای حذف قسمتی از داده‌ها از Clear استفاده می‌شود. ابتدا داده‌هایی را که می‌خواهیم حذف کنیم، انتخاب نموده، سپس با استفاده از گزینه Clear یا دکمه Del صفحه کلید داده‌ها را حذف می‌نمائیم. داده‌ها حذف شده و به جای آن‌ها "." یعنی داده گم شده سیستمی جایگزین می‌گردد.

همچنین اگر بخواهیم یک متغیر را حذف کنیم، کافی‌ست در صفحه Data View روی نام متغیر در بالای صفحه کلید نمائیم تا کل ستون متغیر مورد نظر انتخاب گردد. حال می‌توان با استفاده از گزینه Clear یا دکمه Del صفحه کلید، متغیر مورد نظر را حذف نمود. همچنین برای حذف یک سطر از داده‌ها می‌توانیم روی شماره سطر مورد نظر در پنجره Data View کلیک کرده، سپس Clear یا دکمه Del را بزنیم تا سطر مورد نظر حذف شود.


Insert Variable (درج یک ستون یا متغییر)

با انتخاب یک متغیر در پنجره Data view و انتخاب این گزینه، نرم‌افزار یک متغیر قبل از متغیر انتخابی (متغیری که مکان نما در آن قرار دارد) ایجاد می‌نماید. متغیر ایجاد شده خالی از اطلاعات است و کاربر می‌تواند داده های مورد نظر را در آن وارد نماید.


Insert Case (درج یک سطر، Case یا نمونه جدید)

با انتخاب یک سطر در پنجره Data view و انتخاب این گزینه، نرم‌افزار یک سطر جدید و بدون مقدار، ماقبلِ سطر انتخابی، ایجاد می‌نماید.

 ذکر این نکته ضروری است که ترتیب قرار گرفتن سطرها در نرم‌افزار اهمیتی ندارد.