* توضیح درمورد تغییر محتوای وبلاگ

وبلاگ spardan، در اسفند 1393، با هدف آموزش نرم‌افزار آماری SPSS ایجاد شده اما با توجه به این‌که در حال حاظر فعالیت بنده برنامه‌نویسی (طراحی سایت، نرم‌افزارهای تحت ویندوز و اپلیکیشن‌های اندروید) و آموزش برنامه‌نویسی هست، قصد دارم از این وبلاگ، در راستای برنامه‌نویسی استفاده کنم.

با این حال، با توجه به آمار بازدید وبلاگ و کامنت‌های بازدید کنندگان، تصمیم گرفتم مطالب قبلی رو بطور کامل حذف نکنم. شاید این مطالب بتونه به دانش‌پژوهان عزیز کمک کنه.


مقدمه‌ای بر نرم‌افزار SPSS آشنایی با نیازمندی‌های نرم‌افزار SPSS نصب نرم‌افزار SPSS 17 (کاملا تصویری) شروع کار با spss (راه‌اندازی نرم‌افزار spss و ورود به نرم‌افزار) ساختار کلی نرم‌افزار SPSS کار با محیط SYNTAX و SCRIPT ساختار کلی Data Editor مراحل انجام یک فرایند آماری انواع متغیر تعریف متغیرها ـ 1 تعریف متغیرها ـ 2 وارد کردن داده‌ها به Data Editor کار با منوها؛ منوی File ـ 1 کار با منوها؛ منوی File ـ 2: فراخواندن یک فایل داده متنی از طریق Read Text Data کار با منوها؛ منوی File ـ 3 کار با منوها؛ منوی Edit ـ 1 کار با منوها؛ منوی Edit ـ 2 کار با منوها؛ منوی View ـ 1 کار با منوها؛ منوی View ـ 2