Close (بستن پنجره فعال)

از طریق زیرمنوی Close می‌توان بدون خارج شدن از محیط نرم‌افزار فایل جاری را که ممکن است فایل داده، خروجی و... باشد را بست.


Save As ،Save (ذخیره داده‌ها)

گزینه Save این امکان را به کاربر می‌دهد تا فایل جاری را با تغییراتی که بر روی آن انجام داده است در همان مسیری که فایل را فراخوانده است، دوباره ذخیره نماید.

گزینه Save As این امکان را به کاربر می‌دهد که فایل جاری را در مسیری دیگر، با پسوندی دیگر و یا با نامی غیر از نام اولیه (نامی که هنگام فراخوانی داشته است) ذخیره نماید.

با انتخاب مسیر و نام فایل، می‌توان فایل را با یکی از پسوندهای sav ،sys ،por ،dat ،xls ،wks ،dbf ،spo ،sps و rtf ذخیره نمود.

نکته: در صورتی‌که بخواهید فایلی را با فرمت Excel ذخیره کنید باید در قسمت Save as type گزینه (Excel (*.xls را انتخاب نمائید. در صورتی‌که نمی‌خواهید اسم متغیرها در صفحه گسترده Excel نوشته شود گزینه Write variable names to spreadsheet را غیرفعال نمایید. در ضمن توجه داشته باشید که داده‌های گمشده که در SPSS با نقطه (.) نشان داده می‌شوند، در Excel بصورت (!NULL#) نمایش داده می‌شوند.


Display Data Info (نمایش اطلاعات داده‌ها)

گاهی اوقات ممکن است بخواهید به منظور خاصی اطلاعات مربوط به فایل داده را در اختیار داشته باشید. مخصوصاً اگر فایل داده‌ای که کار می‌کنید بزرگ باشد و شما نام همه متغیرها را نتوانید به خاطر بسپارید؛ شاید بخواهید اطلاعات مربوط به متغیرها را در خروجی مشاهده کرده و احتمالا از آن یک نسخه چاپی تهیه کنید. و یا ممکن است بخواهید در مورد فایل‌های داده، اطلاعاتی شامل تعداد متغیرها، نام، نوع، مقادیر و برچسب‌های مقادیر، زمان ورود داده‌ها و... کسب نمایید.

برای این منظور می‌توانید از گزینه Display Data Info استفاده نمایید. اگر می‌خواهد در مورد فایل جاری (فایلی که در حال حاضر باز است) اطلاعات کسب نماید گزینه ...Working File و در صورتی که می‌خواهد در مورد یک فایل خارجی (فایلی که در حال حاظر باز نیست) اطلاعات کسب نماید گزینه ...External File را کلیک نمایید تا پنجره محاوره‌ای Display Data Info باز شود، مسیر فایل خارجی را مشخص نموده و روی Open کلیک کنید. درنتیجه نام تمامی متغیرها همراه با مشخصات کاملی از آن‌ها را در خروجی نشان داده خواهد شد.


Print (چاپ)

با انتخاب این آیتم پنجره محاوره Print باز می‌شود و کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه‌های مورد نظر، امکان چاپ همه یا قسمتی از اطلاعات را در پنجره‌های مختلف SPSS فراهم کند.

همچنین کاربر می‌تواند قبل از چاپ داده‌ها و اطلاعات در کلیه پنجره‌های نرم‌افزار با انتخاب Print Preview یک پیش نمایش از اطلاعات را قبل از چاپ بر روی اندازه‌های کاغذ که مشخص می‌نماید ملاحظه نموده، در صورت مشاهده مشکل قبل از چاپ، آن‌را ویرایش نماید.


Stop Processor (متوقف کردن اجرا عملیات)

هر گاه کاربر دستوری را در نرم‌افزار اجرا نماید و به علت زمان زیاد اجرای دستور از اجرای آن منصرف گردد، می‌تواند با انتخاب این گزینه فرآیند تجزیه و تحلیل را متوقف نماید. کلید کنترلی برای این فرمان ᾿.+Ctrl῾ است.


زیر منو Recently Used Data

در این زیر منو، کاربر قادر خواهد بود 9 فایل داده اخیر را که استفاده نموده است مشاهده و فراخوانی نماید. فایل‌های موجود در این قسمت تنها فایل‌های با پسوند sav.* که حاوی داده‌های قابل خواندن توسط پنجره Data View است، می‌باشد.


زیر منو Recently Used File

در این زیر منو، کاربر می‌تواند 9 فایل اخیر غیر فایل داده‌ای (فایل‌های Syntax، خروجی و Script)، که استفاده نموده است را مشاهده و فراخوانی نماید.

Exit (خروج از محیط نرم‌افزار)

با انتخاب این زیر منو کلیه پنجره‌های موجود نرم‌افزار بسته شده و کاربر از نرم‌افزار SPSS خارج می‌گردد.